Бинарный урок

Тема:

« My future profession» (English)

« Моя будущая профессия»

«Tuning up of parameters of BIOS» («Complex of Technique means»)

«Настройка параметров BIOS»

Цели:

Учебная:

-    обработка фонетических навыков, контроль уровня умения навыков, контроль лексики чтения с целью извлечения конкретной информации и умение вести диалог по прочитанному по данной теме « My future profession»

-    произвести закрепление материала по теме «Локальная сеть, использование локальной сети»

Развивающая:

-    развитие способностей к выражению собственной точки зрения, умение вести беседу и запрашивать информацию, развитие навыков диалогической речи, навыков письменной речи

-    развитие навыков самостоятельной групповой работы в локальной сети

Сопутствующая:

проверить умения учащихся самостоятельно работать в различных видах речевой деятельности (чтения, диалогические высказывания, скрытый контроль уровня развития речевого умения).

Воспитательная:

Формирование эстетической культуры личности, соблюдение правил поведения при деловом общении, формирование самостоятельных навыков.

Тип урока: Бинарный (целевой - повторительно-обобщающий)

Межпредметная связь: КТС (комплекс технических средств), информатика, основы экономики, культурология.

Оборудование: плакат «Pronunciation Drill», деловое письмо, таблицы с заданиями, карточки «Who is the best?», компьютеры, программное обеспечение (MSWord, Winpopup)

Ход урока:

I.        Организация группы. Рапорт (1 мин).

II.       Слово преподавателей (цели и задачи урока - 2 мин)

III.     Фонетическая зарядка (3-4 мин) (Pronunciation Drills)

IV.     Речевая зарядка. (Speech ex-ses. Answer the questions). Oтветы учащихся на предложенные преподавателем вопросы по теме «My Future Profession».

V.       Работа на компьютере с графическими заданиями

1) Области использования средств вычислительной техники (Составить 6 предложений на английском языке);

2) Как компьютеры помогают людям в их профессиях (Составить 7 предложений на английском языке)

VI.     Business letter деловое письмо (прочесть и понять содержание для последующего обсуждения в форме диалога (по локальной сети).

VII.    Обсуждение делового письма (Talk Mr. Savin Bond).

VIII.  Проверка I графического задания (параллельно работе учащихся по обсуждению письма)

IX.     Диктант

а) по КТС «настройка параметров BIOS»

в) по английскому языку (словарный диктант по карточкам)

X.     Домашнее задание: A short composition «My future profession» повторение «Настройка параметров материнской платы» повторение

XI.    Комментирование оценок и работы учащихся на уроке.

Резервное задание

Игра «Who is the best» (кто знает компьютер лучше?)

 

Activities

 

I.        Good afternoon    Students. Who is on duty today? (etc)

II.       Today we have an unusual lesson an integrate lesson. (English and complex of technique means). The themes of our lesson are written on the blackboard «My Future profession» and «Tuning up parameters of BIOS. Today we should consolidate the material we* re been through based on these themes by means of working on your own developing your oral and writing skills and if time permits we' И play at the lesson».

III.     And now I propose you «Pronunciation Drills» Computer, hardware, software, processing, data, information, device, intelligence, processing,  to perform, manner, various, to store, digital, input hardware, to convert, suitable, mouse, roll, keyboard, cursor, execution, central processing unit (CPU), brain, RAM (random access memory) ROM (read only memory interpret, to retrieve, CD-ROM, CD-ROM drives, temporary, scanner, printer, an amount, to provide, affect, to connect, expanding windows principle, icons, to recover, deleted files, to crash, plug-n-play;upgrade,  support necessity,  to move  forward,  short capability,  to  complete,  computation,  arithmetic  operation,   embedded,  to determine, equal, to benefit, accept (+) addition, (-) subtraction.

Thank you. Now you' 11 read these words one by one in a chain, please; mind your phonetics, please.

IV.     Will you answer my questions? Are you computer-literate?

1)  What are you going to become?

(I am going to become a technique of computer operator.)

2) Who has advised you to chase this profession?

(Г ve decided myself)

3)  Why have you chosen this profession?

(First of all, I think it is very popular nowadays. (If s the profession of future)

4)  What do you do to become a good specialist?

(I do well at college and I never miss lessons and lectures. Are you good friends with a computer? If you are, then answer please.)

5)  What is a computer?

(Computer is a device for processing information.)

6)  How many elements does computer consist of?

(It consists of 4 elements: Hardware, Software procedures, data/ information.)

7)  What is hardware?

(Hardware is the devices composing a computer system.)

8)  How many categories can computer hardware be devided?

(Computer hardware can be devided into 4 categories: input hardware, processing hardware, storage hardware and output hardware.)

9)  What is RAM?

(RAM is random access memory.)

10)  What is ROM?

(ROM is read only memory.)

11)  What is Hard disk? (Hard disk is rigid disk)

12)  What is floppy disk?

(It is a thin usually flexible plastic disk.)

13)  What is window 98 an operational system based on?

(It is based on the expanding windows principle)

14)  How many types of data do you know?

(I know the following types of data numeric data, textual data, physical data)

15)  What is the most common computer language9

(Basic is the most common computer language. Wul you give the definition of this abbreviation? (Beginners All - purpose Symbolic Instruction Code.) Thank you. Good.

V.      Now you’ ll be working on your-own with computers.

l.The Firs task will be graphical task and the second one:

2.You' ll be given a business letter after reading of it you should discuss it in a, form of a dialogue. And now let Alexander Vadimovich have the floor.

VI.     Business letter

(Talk between Mr. Savin and Mr.Bond) Are you readly? Good.

Dialogue:

VII. a)Then pass to the discussion of the letter. Discussion of the representatives of the companies: Russian company and Great Britain company.) Г d like to share the roles between

6) Checking up the graphic task (simultaneously.) (The pupils are working on a dialogue. Results of there graphic task.

VIII. Dictation

English   dictation

1.  to conduct;

2.  to complete: 3.to direct;

4.internal;

5. control;

6. specific;

7. General-purpose S.aid

9. to developer

(pupus        are    given cards):

10. to install

11. memory capacity

12. to check

13.to provide with 14. Web-Browsen IS.security

16. to boot

17.  to realise 18.to allow

IX.     Диктант по KTC:

а) Настройка параметров BIOS (словарный диктант на английском языке по карточкам)

X.       Домашнее задание.

а) Short composition    «My Future profession»

б) Повторение настройки материнской платы

XI.    Комментирование оценок и работы учащихся на уроке (3-4 минуты)

P.S.

XII.    Игра «Who is the Best»

(Кто знает компьютер лучше?)

(Демонстрируется посредством наглядных пособий - плакаты)

Hosted by uCoz